csütörtök, november 12, 2009

Soma 3 éves (múlt)

Soma nagyon nagyfiús mostanság, amíg nem voltam otthon (majdnem 4 hétig) nagyon megkomolyodott. Igazi 3 éves vált belőle. Érdeklődése határtalan, beszélőkéje megállíthatatlan. Érzékenylelkű, ugyanakkor erős akarata is van, de igazi hiszti nem jellemző rá, inkább toppant párat és mérgesen hangoztatja, hogy "Azonnal rögtön!". Ugyanolyan mozgékony-szeleburdi mint volt, de eközben elmélyülten is tud játszani, épít rendületlen (duplo) várat, útfúrót, gépeket. És olvas. Hosszú-hosszú ideig elnézeget egy könyvet. Olyankor úgy is tűnik, mintha olvasná. Most kezdi el tekerni a biciklijét, eddig hidegen hagyta a szuper járgány. Szereti a meséket, verseket, dalokat. És hogy mit nem szeret? Még mindig enni. Néha még a kakaóját sem issza meg, szinte a semmivel működik egész nap. Kistesóját szereti, óvja. Ha valaki megfogja Zsombort, akkor visszaadatja nekem, mivel "törékeny, az Anyánál van biztonságban'. Még féltékenység jelét nem láttam (biztosan lesz majd az is). Egyenlőre pillarebegtetéses puszikat kap lépten-nyomon a kistesó. Nagyon féltem az új helyzettől, de Soma felülmúlta minden várakozásom. Sőt amíg a kórházban voltam, addig is nagyon jó fiú volt. Néha tört csak fel belőle egy-egy: "Hol van az én édes Anyukám?" De sírni nem sírt miattam. Egyébként jól elvoltak Apával kettesben. (Jácint előtt is le a kalappal!) Néhányszor a mamáéknál aludt pár napon át, és ott sem volt gond vele. Csak nekem hiányzott rettenetesen. Szóval volt miért komolyodnia a gyerkőcnek. De végre együtt vagyunk mind a négyen. És ez olyandeolyan JÓ!

Kihagytam Soma szülinapi partyját (a családi nagyot), amit rettenetesen sajnáltam (a kórházi szökést fontolgattam). De tudom, a nélkülem megtartott ünneplés jó ötlet volt. Ő volt egyedül a középpontban, most utoljára. És az elbeszélésekből tudom, hogy gyermekem ámulatba ejtette a rokonságot. Az ajándékoknak határtalanul örült. Olyannyira, hogy a szerelősisakjában jött be meglátogatni engem. Puszizkodás helyett mindenkivel kezet fogott. Gyertyát fújt és szépen eljátszott az ajándékaival. Igazi nagyfiúként viselkedett. Akarom mondani, hozta az általános formáját. :-)

Nincsenek megjegyzések: