vasárnap, március 29, 2009

Vadászkutya szezon

Ahogy Jácint mondja, elindult a 'vadászkutya szezon', ugyanis minden illatra hevesen reagálok, nincs titok előttem, mindent kiszagolok és persze rosszul is vagyok tőle. Az utóbbi napokban állandó hányingerrel (a vécékagylóval nem randiztam) és álmos-levert állapotban tengődtem. Jácint szabadságon volt a héten, az én szerencsémre és az ő szerencsétlenségére. És APA hősiesen helytállt az embert-próbáló napokban. Gondolom Soma sokmindent érzékelt. Kimondatlan és kimondott dolgokat egyaránt. Az pedig világosan kitűnt számára, hogy anyai jelenlétem egyáltalán nem a megszokott, és még csak közelében sem jár a réginek. Többnyire a vízszintes helyzet volt a legelviselhetőbb számomra. Soma etetése, fürdetése, altatása, pelenkázása, napközbeni játszása mind Apára hárult. Maximum mesét néztünk együtt. Ez hihetetlenül kevés, tudtam én, de változtatni rajta nem. Soma éjszakai vándorlásokkal díjazta a helyzetet (a mai napig). Ez úgy zajlik, hogy összecsomagolja a cók-mókját (nyuszika, iszipohár, takaró) és jön, akarom mondani áttotyog hozzánk a hálózsákjában az éjszaka közepén. Ahányszor visszavisszük, annyiszor újra jön. Kb fél kettő tájt intul a túra, hajnali 5-ig. Az lenne a legjobb ha köztünk tudna aludni, de nem. Csak jön és maga sem tudja mit akar, vagyis aludni nem, az biztos. Sokszor közli, hogy "Rosszul aludtam." vagy "Fáj a fogam!" közben meg vigyorog. Meg ugrál, pörög mintha nappal lenne. Nagyon tanácstalanok vagyunk. Az éjszakai felkeléseknél csak Jácint jöhet szóba, mert én örülök, hogy élek. Így Jácint az egésznapos helytállás mellett éjszaka is szolgál. Sőt, még főz is, mert enni azt tudnék... mmm. Közben én meg azon drukkolok, hogy Jácint ne vágjon ki mint egy fostos kismacskát. Eme félelmemre, az én HŐSÖM azt mondta, hogy nem érzi tehernek a helyzetet és engem sem. Huhh. Bár én simán kivágtam volna magam. Azt hiszem jól választottam párt magamnak. A helytállását azzal jutalmaztam, hogy mára az elviselhetetlen állandó rosszullét, sima állandó rosszullétté alakult és a nap 50%-ában nyitott szemmel is tudok létezni. Sőt Somával is tudok lightjátszani. Remélem ez a tendencia csak javulni fog. A somai éjszakák viszont még megoldatlanok...

Nincsenek megjegyzések: