hétfő, február 09, 2009

Műszaki szaki

Soma tegnap: "rengép". (Én: ???) Ma: "röngengép". (Én: Aha!) > Megtaláltuk az én régi Tesz-vesz városos könyvem... ez a nagy kedvenc most. Én meg találgathatok... Ma példának okáért kockából "mikroszgép"-et kellett építeni neki... Szerencsére fellapozta a könyvben a kívánt dolgot, így mikroszkópja is lett, a "varrógép" mellé. Micsoda vonzódási területek! Vagy nyelvész vagy műszaki szaki lesz a gyerkőc.

Soma játéktelefonon telefonál:
(A vonal túlsó végén George Clooney / Batman - ez a grafikája a mobilnak.)
"- Halló!
- Szia Dzsordzs!
- Hol vagy? Pesten?
- Nem, Kapuváron. - széttárja a kezét.
- Hol a biciklid?
- Hol a motorod? - javítja ki saját magát Som.
- Lenn a pincében van? - rámnéz, bólogat.
- Ja, ja...
- Nem ja, hanem igen! - fejcsóválás
- Lepumpáltad?

- Az én biciklim mellett. - büszkén vigyorog.
- Apa biciklije nincs. - sajnálkozva.
- És, és... hümm. Nemtudom.
- Háát szia Dzsordzs!
Letette a telefont." - mondja végül nekem.
Én meg ültem, meg sem szólaltam... fejben jegyezeteltem.

Hihetetlen megélni vele ezt a rohamos beszédfejlődést, ami persze tettekkel is párosul. Például tud láthatatlan ("kettő, három, négy") tejeket cipelni, amik olyan nehezek, hogy alig bírja felemelni, és hajlott derékkal kell vinni őket.

Valami játékállatnak magyaráz:

"Kicsim, az a bümm-brümm, az a motor, tudod!" - felemeli a mutatóujját és úgy mondja.

Egy feketerigó jár most az erkélyünkre "ebédelni" és napozni...
Ez utóbbit meglátva:
- Soma nézd idejött a rigó pihenni!
"- Nem Mama! Gondolkodik."

Nincsenek megjegyzések: