péntek, december 18, 2009

A cumi ügy

Zsombor 7 hetes

és cumit kapott a héten. Nagy bánatomra. Bár ki adta? Hát én, úgyhogy elvileg csöndben kéne maradnom. Mégsem érzem jónak a dolgot. Egész nap nincs cumira szüksége Zsombornak, pedig akkor is alszik. Akár nézelődésből is betud aludni, kint meg aztán átmenet sincs ébrenlét és alvás között, amint levegő éri az arcát, már alszik is. Csak este - mint most is - van szüksége cumira. Nyugodt gyerek, határozott gőgicséléssel, amit szinte értek. Csak az elalvása problémás. A szopi már nem megoldás. Ő még cuclizna rajtam, és már majdnem alszik, de ömlik a tejem, a gyerek meg fuldoklik (többször kellett már fejreállítanom). Brrr. És innen jön a nehéz menet. Sír, és vigasztalhatatlan. A keze többször betalál a szájába, de még nem hozza a várt eredményt. Így légszopizik, ami szintén nem eredményes. Így megint sír. Vigasztalhatatlan. Szopi már nem kell. Karban-földön-levegőben sem jó. Szóval jön a szenzációs megoldás. Ilyenkor három eset van. 1. Kiköpi a cumit. 2. Öklendezik a cumitól. 3. Bekapja a cumit, megnyugszik és elalszik. Tehát a cumi sem mindig megoldás. Többször kell próbálkozni amíg az első kettőn átlendül és a harmadik verzió nyer. Soma ujjszopis (ha fáradt vagy álmos), de hogy mikortól lett az, azt nemtudom, ő az elején csak evett-aludt. Szinte alig volt fenn. Zsombor viszont már a kórházban előadta a nézelődök-morgok-nyögdécselek magánszámát amikor a combomra fektettem. Ha a kiságyában aludt és felébredt egyből igényelte, hogy megérintsem, beszéljek hozzá. Most is ilyen. Az ágyában nem nézelődik el hosszasan, de bárki kezében, vagy az ágyunkon, vagy a pelenkázón igen. És persze a felsorolt helyzetekben simán be is tud aludni. Kivéve persze az estét. Tegnap például éjjel egyig küzdöttem vele, mire - cumival - elaludt. Kis bealvásokkal 5 órát volt fenn sírva-nyekeregve. Nehéz volt megélni, iszonyatosan sajnáltam Zsombort és tehetetlennek éreztem magam. És tényleg a cumi a megoldás? Cumival többször megébred, nyüglődik, mégha nem is esett ki a cumija. Míg ha simán elalszik, órákig hangját sem lehet hallani. Aztán az esti cumi-menet után már többet nincs szükség a cumira, egész éjjel alszik, még szopi és pelenkázás közben is csukva van a szeme. Mondom, hogy jó gyerek.

Mégis egy gondolat bánt engemet. Lehet, hogy csak én nem értem a gyerekem jelzéseit... és ezért adok cumit. Vagyis betömöm a száját. Aztán meg moroghat, nyávoghat nekem, simán visszaadom a cumit, ahelyett, hogy fognám az igazi adást. Másrészt meg alszik, kiterülve mint egy gyertyatartó. Harmadrészt meg a bátyus is eltud tőle aludni. (Aki különben folyton jönne segíteni.) Ami lehet, hogy minden szempontot ver.

Szóval csak remélem, hogy Zsombor hamarosan a hüvelykujját részesíti előnyben, és elmúlik a cumi-parám.

1 megjegyzés:

SKY írta...

Na most kicsit megnyugodtam cumi ügyben :):)
Mert téged olvasva azt hiszem én inkább cumi párti vagyok... Az ujjszopiról nem tudom hogyan lehet leszoktatni. A cumi könnyebb szerintem. A mamám mondja mindig, hogy az ujjszopis ovisok annyi nyavaját összeszednek bent... hiszen folyton kulminál a nyállal a cucc, baci, minden...

Hanna volt ilyen nézelődöm, nem akarok elaludni este gyerek, és aztán utánaolvastam, vannak tipikusan este nyüglődős, sírós babák, akikkel nappal semmi teendő, éjjel meg három műszakot igénylenek. Ha ilyenkor a cumival el tud nyugodni, akkor neki is úgy jobb. Hanna is este kapott cumit először, amikor már nem bírtam. És nagy dilemma volt, de rájöttem, neki ez kell.
Mikolt volt öklendezős vagy elfogadós, neki akkor adtam, amikor muszáj voltam Hannával lenni, és ő is igényelte volna hogy még cicicumizzon. Nála sem bántam meg, ő tipikusan alváshoz, fogzáshoz, utazáshoz cumis, meg nagy hidegben, amikor jó ha az orrán vesz levegőt... Egyébként nem kéri, vagyis Áron óta igen, de ezzel megnyugszik és ezt jó látni. Nem élem meg pótszerként. Olyan, mint Soma takarója. Kell...
Áronnál még dilemmázom, de azt hiszem nem sokat, csak figyelek, hogy tényleg csak akkor adjam, ha kell. A betömésnek nem vagyok híve én sem ;)
Szerintem tök jól csinálod, biztosan megoldódik, és megnyugszol majd a döntésben. Vagy az övében ;)