szombat, február 27, 2010

17. hét


Már nem akartam hétfordulós bejegyzést írni, de rájöttem, hogy holnap (28-án) vége a hónapnak. Nincs februárban 30-a, így Zsombor sohasem lesz 4 hónapos. :-) De 17 hetes igen.

Milyen is ő most? Beszél, sokat. "Ogii, ogő, zsogő, ebii" és hasonlók. Bugyborékolva ejtve a szavakat. Sajnos nem értem, mert franciául van. Hiába kérem, hogy Légyszives, magyarul! Ő csillogó szemekkel mosolyog rajta: Ó butácska Anyácska, hát akkor elmondom hangosabban újra! És mondja, mondja... artikulál, magyaráz. De letud döbbenni is, azokkal az édes pofazacskóival. Olyankor csak néz, néz szótlanul(!). Fények, minták, mozgás minden érdekli. Fejét remekül forgatja hason, háton, egyremegy. Arra tekeredik amerre látnivaló van. Jobban mondva épp az az érdekes amiért kűzdenie kell. Ha karban vagy egy kicsit döntöttebb felületen van, akkor emeli a felsőtestét, mint aki fel akar ülni. Egyik nap a karomban tartottam és böfizett egyet. A hátát tartó karommal nyúltam letörölni (hát, igen), a gyerek meg úgy megtartotta magát mintha ott volna a karom. Ma ennél is továbbléptünk, főleg akarás terén. Hasra téve szépen kiemeli a fejét és tekintget, általában. Ma viszont folyton a földet túrta a pofijával és a popóját emelgette, olyan kúszásformán próbálkozott. Sokáig kísérletezgetett így, majd amikor odaraktam a lábához a tenyeremet támasztékul, egyből ki is használta és rúgott egyet magán előre.

És még én nem akartam bejegyzést írni....

Nincsenek megjegyzések: