kedd, október 21, 2008

Soma ma 2 éves!

Tegnap Budapestről hazafelé jövet rákérdeztem, hogy:
- Hány éves leszel holnap Soma? (Ó, túl bonyolult a kérdés, de így sikerült...)
És a válasz meglepett:
- "Kettő éves leszek, így-e!" - és mutatta!!!

Mozgalmas napunk volt ma.
Reggelre sűrű köd lepte el a várost... Két évvel ezelött szinte nyár volt ilyenkor, rövidnadrág, póló volt a viselet. Mostmeg... Na de délutánra kisütött a nap és ragyogó délutánt varázsolt nekünk. Soma egy átaludt éjszaka után (végre a saját ágyában!) korán ébredt. Talán sejtette, hogy milyen fontos nap a mai. Már észrevettem, hogy milyen jól tud következtetni egy-két elejtett szóból (pl. titok, ajándék, születésnap). PiciMama segítségével délelőtt visszazökkentünk a mindennapokba. Aztán egy önkéntes féltizenkettes alvás után egy önkéntes félkettes ébredés (úgy terveztem, hogy mindkettőt én szabályozom - ügyes egy gyerkőcöm van nekem!) után elindultunk a védőbe. Oltásra (pneumo) és megméretőzni. Sajnos ez a 2 órás időpont volt a legutolsó amit kérhettem. Soma születésnapi öntudattal és afféle 'én kettő éves vagyok' vigyorral vágott neki az útnak, és így is viselkedett. Jó fiú volt, szépen öltözött-vetkőzött, barátkozott a babákkal, anyukákkal. Csak a doktornénit nem tudta elvarázsolni. Sajnos. Mert az, az egy pelenkában lévő és a markolós autóját szorongató gyerekem kezéből kirántotta a járművet, teljesen átlátva a helyzetet, hogy az nem lehet fontos momentum gyermekem jó viselkedésében. Ezzel elérte, hogy Soma fájdalmas zokogás és "adom markolós autót" mormolás közben kapja meg az oltását. Szegénykém. Az oltást meg sem érezhette, mert az autó visszakaptával újra sorolta a szobában található dolgokat: "rádió, tiktak óra, az miaz?" Aztán elmentünk csúzdázni. :-) Az oltást a jobb vállába kapta.

Adatok (védőnő által mért):
Magasság: 87 cm
Súly: 12 kg
Fejkörméret: 47 cm
Mellkas: 49 cm
Fog: 12

Délután egy családit (csak Anya-Apa-Soma) szülinapoztunk.
Kapott egy fa kisvonatot és egy fa markolós autót (amit a hétvégi babaszobás babatalin Hannánál előtesztelt). Így kell tuti ajándékot venni (köszi!). A két ajándék között sokat habozott, ingázott (lehet, hogy jobb lett volna csak egyet adni neki), aztán játszás közben és után újra meg újra meggyújtatta a gyertyáit. És vagy milliószor fújta el őket... a nagy kétéves "kisfijú".


Nincsenek megjegyzések: