kedd, január 06, 2009

"Anya elmondjad!"

- "Lackó csinálta ott fenn, Lackó szakember, ott fenn van a vinnyaróka! (Rámnéz.) Anya elmondjad!" - vagyis, Anya magyarázd el nekem vagy mondd helyesen!
- Villanyóra. - mondom
"- Villanyórát megnéz!" - és most már helyesen ejtve, kimondja a legnehezebb szavakat is.


"-Anya kérek habverőt!"
- Mit szeretnél csinálni vele?
"- Dobóni."
- Adok dobverőt.
"- Dobolok a dobverővel, így e!"

Az efféle szókereső kérdések a leggyakoribbak nála mostanság. Ha egyszer-kétszer már volt szerencséje a szóhoz, akkor már használja is. Bár néha elfelejti a szavakat és akkor csak azt hajtogatja, hogy "Anya elmondjad!", de nekem meg fogalmam sincs hogy mit kellene elmagyaráznom. Itt elkezdődik egy jó kis Aktivity.

- Mit szállítasz?
"- Szalmabálát."

"- Mama beszélgessünk!"
- Mit szeretnél elmondani?
"- Voltam a Lizánál, Szonjánál és a Helgánál is. Jó vót. Kaptam furulyát (síp), táncótunk is..."

1 megjegyzés:

Beatrix írta...

Annyira aranyos lehet, ahogyan beszélget.:-) Nekem is van egy 14 hónapos kisfiam, Vendel, aki babanyelven egyfolytában csacsog, csak még beszélni nem nagyon akar...Ha van kedved, kukkants bele a naplónkba. Itt találod: http://vendi.blog.babaszoba.hu