szerda, január 14, 2009

Ez+Az

• Nyűglődöm... nem szeretem a telet, hideget. Most meg pláne ramaty az idő. Csúszik minden. Jácint dobott is egy hátast reggel.

• Tegnap délután becsípdött a derekam... brühühü. Egy rossz mozdulat, és kész. Már úgy vártam, hogy legyen egy kis szusszanásnyi időm ebben a ramaty bezártságos időben, és tessék. Bár már javul... lámpa + flektor kívül-belül. Még ilyenem nem volt... rossz, hogy Soma még igényli a felemelgetést, na ettől guvvadnak csak ki igazán a szemeim. Ülni-feküdni jó, menni-állni nem. És már túlfeküdtem magam ezért ülök a gép előtt. :-)

• Soma rám van cuppanva... "Anya elaltat, ölbe vesz, elolvas, ide ül, ide áll..." huhh...

• Som alszik is meg nem is (kb két hónapja hálózsákban) - ehhez is Anya kell(ene). Így zajlik: Alszik mélyen(!!), egyszercsak felnéz és ellenőrzi, hogy ottvagyok-e, ha igen, akkor alszik tovább, ha nem, akkor ordít. Én meg közben imádom őt, bár nem ezért, hanem mert olyan... meg amolyan... huncut.

• Úgy szoktam elbúcsúzni tőle esténként, hogy:
'Jó éjszakát!
Álmodj szépet,
pillangós rétet,
ahol tündérek
zenélnek.'
Nem találtam ideillő idézetet, így kanyarintottam egyet, nekünk valót. Soma tudja kívülről, néha váltakozva mondjuk. Tegnap este továbbgondoltuk - figyelem jövö idő! A főbb motívumokat megpróbálom idézni:
"- Anya elmondjad hol zenélnek a tündérrek!?"
- Egy szép réten, ahol sok a virág, térdig ér a fű és futhatunk benne.
"- Huhúúú! És kirakjuk a medencét a fűre és rakunk bele játékokat."
- És ki fürdik majd?
"- Apa, Anya, Mama, Papa és a Soma is! Dejó lesz!"
- Már alig várom.
"- Meg ültetünk papadicsomot, paprrikát, kukuricát... meg kumpit is. Meg combikát!"
- Combikát azt nem lehet ültetni.
"- Meg virágokat. Jajjdejó illat lesz!" - beleszipant a levegőbe és kacag hozzá
- Jajj, már itt tartanánk! - de ott tartunk, hogy Som nem alszik. És lehet rá haragudni? Ugye nem!

• Naponta ismétlődő új tevékenység: Soma kissámlit húz a szoba közepére, feláll rá és valami pálcaszerűvel vezényel. "Vezényelek!"- mondja és beint Maciknak, báboknak, játékoknak, traktornak... Apának.

• Mesét olvasok... Soma tovalapoz...
Mondom neki: Ne lapozz el, mert nem tudod meg mi lesz a mese vége!
Erre ő: "Fuss el véle." - és milyen igaza van! :-)

Nincsenek megjegyzések: