péntek, május 29, 2009

ELSŐ NAGY HISZTI

Mindig örülünk ha vendégek jönnek hozzánk... és pláne hogyha még itt is szeretnének aludni, mint ma a Liza. :-) Bár nemtudom mivel érdemeltük ki ezt nála, mert unta magát míg a kicsik aludtak és Somával többször konfliktusba is keveredett, mivel Som játékféltése a mai nappal csúcsosodott ki. És egyúttal megejtette az ELSŐ NAGY HISZTIT is ma délután, igazi földönfetrengős-verekedős-dobálós-ordítós-sírós-arcmosdatós (hajszálhijján lezuhanyzós) hiszti volt ez. Én eltávolítottam, ő folytatta, és a lányok is az önfeledt gyurmázást, az új szerkezettel. Lizát kicsit sértette az eset, hiszen neki nem adták oda a gyurmázókést, pityergett is. Míg Szonját a maga két évével szinte meg sem érintette a nagyobbak vitája - pedig ott ült köztük - ő csak mosolygott . Hihetetlen a kiscsaj! (Néha nemtudom eldönteni, hogy jó-e ez igazából, de anyájának tetszik a hozzáállása, belevalósága.) Engem megrázott az ügy, Soma ilyetén "kezelésében" nem vagyok járatos, féltem, hogy kárt tesz magában + a pocakomat is féltettem a rúgásoktól-csapásoktól. A gyerek engem akart, meg nemis, és az alatt a pár perc alatt mindennel így volt. Félek, hogy ez még csak a kezdet...

2 megjegyzés:

Helga írta...

Miért érintette volna meg...?
Új játékkal játszott, arra koncentrált... a kicsi gyerekek
ilyenek...
(de ezt már ott is mondtam). Amúgy meg Szonjának születésétől fogva van egy állandó játszótársa, a testvére. Keveredik vele konfliktusba nem is egyszer a nap folyamán... és ebből kifolyólag az enyém szó sokszor el is hangzik a szájából és húza-vonáznak a dolgokon.Még két fiú unokatestvére is van egy 3 és egy 5 éves. Múltkor a két fiú a mi teraszunkon vitázott, ütötte a nagyobb a kisebbet és síkítottak nagyon-nagyon. Az én két lányom meg nagy kerek szemekkel nézte az eseményt. Nem avatkoztak be a dologba ( - nem ugrottak a két fiú tetejére, hogy növeljék a púpot - ), csak figyelték a harcot, nem az ő konfliktusuk. Szonja a saját konfliktusait kezeli (nem a Lizáét), ha ő keveredett volna a Somával "vitába"... akkor a Liza játszott volna tovább a gyurmával... Még nincs kialakulva náluk a megvédem a tesómat dolog. (ezt le kellett írnom, mert nagyon máshogyan látom a dolgot... a második gyerek más... más a közeg, amiben cseperedik... értem ezalatt, hogy ott egy tesó... majd meglátod...)
Szerintem keveset mennek hozzátok gyerekek, a Soma birodalmába, ahol adódhat ilyetén helyzet. (Sokat van a Soma felnőtekkel... - de ez az én meglátásom.) Amúgy meg teljesen egészséges a játékféltés... a saját "birodalom óvása".

•ez jó hosszúra sikeredett... :-)

Krisz írta...

Ok, akkor itt válaszolok...
Szerintem is keveset jönnek hozzánk gyerekek, mert nincs aki jöjjön mostanában (mindenki bölcsis, óvodás lett). Nincsenek unokatesók-tesók sem. De hozzátok sem igazán mennek mások! A játékféltés meg szerintem is egészséges egy bizonyos szintig. (Bár Szonjától még nemnagyon láttam ilyet.)

Szonja... Én csak egy rácsodálkozást, sajnálást a szemében vagy valami ilyesmit vártam, nem közbeavatkozást. Lehet, hogy naív vagyok. Meg csak egy gyerekem van... még.