hétfő, május 31, 2010

Nincs kiút

Fizikailag rosszul vagyok a tehetetlenségtől. Ma volt az oviban egy eső után köpönyeg típusú rendkívüli szülői a csoportbontásokról. Soma új óvónéniket, új csoportot kap, vagyis szinte nem ismeri a csapatot. Soma nehezen szokik be az oviba, mert sokat volt beteg, és állandóan fél a nagyobb gyerekektől (akár csoporton belül is). Az idegeneket (ha gyerek, akkor is) mindig tartózkodással kezeli egy jó darabig. Szóval most nem lesz szeptembertől semmi állandó az ő kis óvodai létében. Rettenetesen aggódom érte. Féltem. Ezért is mentem el a szülőire. Azt reméltem - én naív, hogy megbarátkoztatnak bennünket szülőket a kényszer okozta helyzettel és talán megismerem az új óvónőket. De ehelyett litániát kaptunk az óvoda sanyarú helyzetéről. 20 fővel lehet csak csoportot indítani. Idén 3(!!) gyereket irattak be ebbe az oviba. Tehát nem lesz kiscsoport. Ezért 2 óvónőt elbocsájtottak, a gyerekeket pedig 1 nagycsoportba és 2 kisközépsőbe osztották el. Darabra. Mert szegény elbocsátott óvónők brühühü (tényleg sírt a vez. óvónő), mert szegény nagycsoportosok brühühü (a középsősökkel együtt kell járniuk és az ő óvónőiket szalasztották), de a kicsiknek úgyis mindegy, mert alig szoktak be még, teljesen mindegy nekik, hogy kivel lesznek ősztől. Ezt így ki is mondták. Ezen a ponton felszisszentem. Ó, érzékeny Somaléleknek annyi. Aggodalmamnak hangot is adtam. Erre vázolták, hogy nincs is nagyon választási lehetőség. Ez van, és kész. Aztán tovább folyt a sírás-rívás. És a beszéd elérkezett ahhoz a ponthoz, hogy hálég bevezették az iskolákban az osztályozást az alsó tagozatban is. A mintegy 15 szülő (ennyien voltak jelen) hevesen bólogatott egyetértve ezzel. Az én fejcsóválásomra (csak én egyedül!) egy kis bizonygatással (szülő és óvónő együttes erővel) megtámogatták e kijelentést. Na innentől némaságba burkolóztam. Nincs kiút. Nincs válasz. És mindent értek. Sajnos. De mi lesz Somával?

És most már azt is értem, hogy a katolikus oviban miért van olyan sok gyerek.

5 megjegyzés:

SKY írta...

Szerintem érteni fogod, miért kockáztatom meg a kérdést... : és mi lenne, ha most egy ideig otthon maradna Veled, meg zsomborral, az ismerős világgal, meg a biztonsággal...
és esetleg megpróbálnátok a katolikus ovit. 5 évesen fel kell vegyék...

SKY írta...

Bocsánat, Zsombort szerettem volna írni...

Helga írta...

Nagyon értem a gondodat. Nálunk ugye tudod, hogy összevont csoportok vannak... ezért is szokott a Liza olyan nehezen be az oviba (meg a testvérféltékenysége így csapódott le az ovipszichológus szerint)... ő is érzékeny lelkű. Csak hát nálunk beiskolázták az óvónőket, hogy integrált csoportokat hogyan kell "kezelni"... Amit Sky írt... én is egyet értek vele... és ha ilyen az ovishelyzet, lehet, hogy csak árt, ha van gyerektársasága a Somának.

G írta...

Kik lesznek az új óvónénik?

G írta...

Ja, és mióta vezették be újra az osztályzást? Azt olvastam, hogy akarják (sajna), de hogy ilyen hamar?!