kedd, május 04, 2010

Zsombor és az alma

avagy a hozzátáplálás

Zsombor és az alma ma már jó barátok. Az alma most már reszelve van terítéken. Zsombor valósággal repül a következő falatért. Szereti, hogy végre ülhet (sokfokozatban hátradönthető) etetőszékében és végre felemelkedve hozzánk mindent láthat. 6 hónapig kizárólag anyatejen nődigélt. A kötődése a tejcihez változatlan, sokat és gyakran szopizik. A sokat abból gondolom, hogy ma a védőben 8330 g-ot mértek (és 67 cm-t). Súlyos egyéniség a lelkem. Egy hónappal korábban azt írtam volna még, hogy Soma is pont így fordult át, kúszott és pont ekkora volt. Most azonban majdnem ráver egy kilót a 6 hónapos bátyusra. Soma erre a korra belassított és nyolctól nyolcig aludt éjjel. Zsombort más fából faragták. Hihetetlen mozgásigénye és étvágya van. A kettő egymást generálja. Nappal tartja a két órát és éjjel is szopizik. Éjszaka nem is vagyok tudatában, hogy mennyit és mikor. A fiatalúr éjfél utáni evészetét állandó csatlakozásnak érzékelem. Ez lehet a titka e remek eredménynek. Annyira jellemző rá, hogy úgy szopizik, hogy egyszercsak fogja magát elgurul/átfordul néz egy picit hason (buci fej, nagy szemek, értetlenkedés, hogy hogyan került ő ide), majd visszagurul és ott folytatja ahol abbahagyta. Részemről visszafolytott röhögés. A fekveszopi gyönyörei. A jobb mellemet favorizálja, szinte csak abból eszik, a balból a kötelezően rátukmáltat fogyasztja, így éjjel ezt nem is vesszük igénybe. Mire nem képes egy test! Azért (oly sokat hallottam már róla) jó lenne egyszer egy nap melltartóbetét nélkül létezni. De messze még a szoptatás vége (remélem), és nekem ez fontosabb mint a jó megjelenés. Tényleg. Persze szeretnék bombaanyuka lenni, bár kicsi az esély rá, márcsak azért is mert a jobb mellem kétszer akkora mint a bal. Fogyókúra szintén kilőve. Viva la Zsombor-szopi! Az étkezésben és mozgásban van a nyitja a dolognak. A másodikra még nem leltem megoldást. Az első terén meg: imádom a nyers sárgarépát, heuréka! (Sománál a brokkolira voltam rákattanva), a köreteket mostanában ezzel helyettesítem. Talán egy kicsit fogytam is, és jó kis vitaminforrás is. Még mindig alig eszem puffasztót. Zsombor hamar jelez miatta. Elég szegényes az étrendem. Tehát Zsomboré is. Szóval megvártam a 6 hónapos álomhatárt a hozzátáplálással. De most már tényleg itt volt az ideje. Úgy csinálok mint aki először kezdi... minden kifolyt az emlékezetemből. Soma jó evő volt, a kezdetektől mindent szívesen fogadott és evett. Egyedül a paradicsomosat nem kedvelte (most sem szereti). És már akkor sem szeretett koszosnak lenni. Így jó élményeim vannak. Zsombor szinte kinézi a falatot a szánkból. Szívesen szopogatna gerezd almát (kipróbáltuk), de nem találok olyan keményet amit biztonsággal adhatnék neki (van olyan?). A sárgarépámat viszont élvezettel csócsálja. Bíztatóak a kezdetek.

Nincsenek megjegyzések: