kedd, szeptember 02, 2008

Hami-jami!

Ma volt itt a védőnő, aki annyit, de annyit keresett minket! Hiszi a piszi, no mindegy. A gyerekre nem kíváncsi, velem akar beszélni (ki érti ezt?). És csak beszél, beszél..., de ami kérdésem van-volt hozzá (igen ritka), arra nemtud válaszolni. Mondtam neki, hogy csak Soma evészetével nyüglődöm. Már megint evés. :-)
Már kipróbáltam mindent... Kaptam tanácsokat anyukáktól. 1. Ne adjak neki semmit, csak ha kér. Hát nem kért. A reggeli másfél deci iszije után délután 4-kor elégeltem meg a dolgot. 2. Ne adjak neki rágcsát... "ke-keksz" és "(r)opi" az több menne, ha adnék neki. Csakhogy ha én nem adok, ad más, itt a lakótelepen nemnagyon küszöbölhető ki az ilyesmi. Igyekszem gyümölccsel, gabonakarikákkal kiváltani a nasst. 3. Próbáljam meg játékosan, nevesítsem meg a falatokat, reptessem őket... stb, na ez nekem nem megy. Annyi van, hogy az etetőszéken kuporgó falánk kisegeret (gumifigura) szépen megeteti a gyermek, általában maga helyett. 4. Ha nagyon éhes (igen ritka) akkor elrikkantja magát, hogy "hami-jami!" és ott abban a szent pillanatban ételt kell teremteni elé. És akkor jól eszik. És eszi még: a másét. A kenyeresautóból vett dolgokat: ha hallja a dallamkürtöt, már kiáltja is, hogy "Anya veszünk!" Mondom: mit? "gesztenyéset, kenyeret, kipflit"...
Szóval védőnéni meg egyszerűen csak ennyit mondott: van ilyen gyerek, és kész, nemis próbálkozott a problémamegoldással. Így kell ezt csinálni! Csak semmi para Anyuka! :-)

1 megjegyzés:

G írta...

Nem tudom, hogy folyik ez nálatok, de pl. együtt ebédelsz-e vele? Ott ül-e az asztalnál? Esetleg vehettek valami csetreszes boltban neki tetsző tányért, poharat, minden ebéd legyen nagy szertartás, terítsen meg ő, tegyetek ki szalvétát, esetleg legyen saját terítője. Vagy esetleg próbáljon meg ő is segíteni, hátha jobb kedvvel megeszi azt, amibe ő szecskálta/tépte a hozzávalókat (sose tunni) - ehhez még receptet is tudok, ha szereti a tésztát, ezt nagyon fogja szeretni :)