szerda, szeptember 17, 2008

Hosszú nap

Már megint ez a bezártság... Jó lenne egy kis enyhülés. Nem volt jó ötlet, hogy nem gyújtottunk be tegnap... rettenetesen fáztam az éjjel. A kályhákat bár még rendbe kell rakni (ezt tegnap megtehettük volna). Azon aggódtam, hogy Soma meg ne fázzon... Amikor fél5-kor megébredt, a visszaaltatás Apára maradt (aki ment reggel dolgozni, szegény), mert én úgy fáztam, hogy kocogtak a fogaim.

A délelöttött a mamai segítség, a délutánt a Kitti-randevú enyhítette. És mit csináltunk kettesben? Gyurmáztunk, mesét olvastunk, böngésztünk, 'Thomas a gőzmozdony'-t néztünk - csak két mesét: egy elsőt és egy utolsót :-). Hosszú a nap ilyenkor. Már úgy megszoktam a játszóteres programot délutánonként. Mi lesz velünk a télen? Neki a szakirodalomnak: mit játszunk télvíz idején? A mesenézés leköti, de csak ezt a "Tomaszosat-vonatosat" néztünk meg ezidáig néhányszor. És nemis erőltetném ezt főprogramként. Bár a régi kedvenceimet azért beszerzem. Mirr-murr, Pom-pom, Kockásfülü nyúl... hümm ezek jutnak eszembe, amik talán az ő szintjén vannak.

Sajnos Kittit megríkattuk estére. Nagyon érzékeny kislány, Soma meg noshát egy kicsit szeleburdi. Szeret futkározni, táncolni, fogócskázni. És meg is ijesztette a Kittit, merő szeretetből, magából indult ki és odafutott hozzá + hangosan kurjantgatott. Szegény kislány meg annyira megijedt, hogy remegve zokogni kezdett. Soma enyhítendő a helyzetett vigasz-táncot akart lejteni neki, ami mégjobban tetézte a bajt. Soma nagyon sajnálta Kittit és lenyomott neki egy béke-puszit a hátára. Majd később egy spontán simogatás is került neki (még sohasem láttam, hogy valakit is megsimogatott volna a gyermekem). De nem sikerült megvigasztalni... így hát hazamenekültek. Azért nincs vége a találkáknak, mert végjátékként egy csókot még lenyomtak egymásnak. Mi anyákok a történtek alatt megbeszéltük, hogy a találkozásaink mindkét gyereknek hasznára válnak. Soma óvatos duhaj, lehet vele beszélni és kell is... Kérdeztem is tőle, hogy a Kitti kedvéért tanulunk-e óvatosságot. És bőszen bólogatva azt mondta: "Igen". A kislánynak meg ez az interaktivitás kell, mert mi lesz vele az óvodában?

1 megjegyzés:

SKY írta...

Sziasztok!

Remélem lassan rendeződik Soma alvása... Nagyon drukkolok.
Kinga